کاربرد خط در گرافیک

هنر | گرافیک | ترم چهارم گرافیک
مدت دوره:
30 ساعت
تعداد جلسات:
10 جلسه
روزهای برگزاری:
پنج شنبه
زمان برگزاری:
11:30 الی 14:30
مهلت ثبت نام: 1403/05/19 - 0:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

ظرفیت باقیمانده: 0
تاریخ شروع: 1403/04/21
تاریخ پایان: 1403/06/31
قیمت دوره: 1,540,000 تومان

عناصر نوشتاری (حروف اعداد عالیم) تمام ابزار ما در استفاده از خط در گرافیک هستند. اولین سوال ما در استفاده از خط جایگاه نوشته و نشانه است و این که عناصر گرافیکی در کنار آن چه نقشی دارند. استفاده آگاهانه از عناصر موجود نوشتاری و یا خلق عنصر بصری برای رساندن مفهوم مد نظر ما است، لذا باید برای حروف شخصیت مستقل قائل باشیم. با اینکه تصویر به نوشتار ارجعیت دارد، با این حال میتوانیم مفهوم تصویر را با انتخاب درست فونت بیان کنیم. حروف باید بیانگر ویژگی های کلمه باشد، سایز/ رنگ پیچیدگی و ... در مواجهه با نوشته و عناصر نوشتاری مورد سوال قرار میگیرد. فضاهای مثبت و منفی فونت های هم سایز متفاوت است که از نظری بصری میتواند اثر مثبت یا منفی داشته باشد.در صورت نیاز به رسیدن به یک طرح منسجم باید تعدادی حروف طراحی کنیم و با ترکیب بندی های مختلف راه رسیدن به مقصود را پیدا کنیم.پتانسیل های خود واژه در رسیدن ما به مقصود بسیار موثر است.شیوه نوشتار و ترکیب هاو... در تکمیل این فرایند بسیار موثرند. خوانایی هدف غایی در خط است. نقطه مقابل فرم می تواند باشد.که باید در عمل هر دو را به حد مناسبی به تعادل رساند. تلاقی چند فرم یک سطح بوجود می آورد بنابراین می توانیم به تفکیک یا آنالیز فرم بپردازیم. حروف فارسی در چهار حالت دارای نقطه است. در روش های طراحی حروف بهره گیری از شکل حروف ویژگی های بخشی از حرف که ویژگی های آن را داراست و بهره گیری از هندسه موجود مارا یاری می کند. الزامی ندارد که طراح گرافیک خوشنویس باشد، اما خط ها و قلم ها را باید به خوبی وکارشناسانه بشناسد.

در این درس هدف نهایی این است که فراگیر با اتکا بر آموخته های خود در درس طراحی حروف ضمن شناخت عمیق موضوع پیشنهادی از سوی کارفرما به تحلیل آن پرداخته وپس از استخراج ویژگیهای موضوع ونیاز های مخاطب به خلق عناصر نوشتاری متناسب با آن در قالب های گوناگونی همچون (فونت / نشانه نوشتاری "لوگوتایپ" / مونوگرام / ویا کاربردهای حروف در شاخه های گوناگون گرافیک از جمله پوستر- صفحه آرایی – تصویرسازی- تایپوگرافی – گرافیک محیطی و...) بپردازد.

_انتخاب فونت مناسب برای تولیدکلمه با موضوع مورد نظر

_طراحی نام و نام خانوادگی با یک شکل یا حرف ازپیش تعیین شده

_بیان اصول خوانایی/ همجواری/ ترکیب/هم خانواده سازی/کرسی/کادر و...

_ لوگوتایپ واصول حاکم بر طراحی آن

_مونوگرام واصول طراحی آن

_روشهای طراحی نقطه عناصر نوشتاری ونقش آن درگرافیک محیطی (پروژه عملی)

_ بررسی وپایش اتودهای ابتدایی

_انتخاب اتود نهایی بررسی شیوه های اجرایی

_اجرا

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.