راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم

1400/10/13 خیاطی
2691
راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم

راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم

اگر قصد دارید یک چرخ خیاطی دست دوم بخرید، قبل از اقدام بهتر است این مطلب را بخوانید و به نکات ارائه شده در آن توجه کنید.

1- دقت در خرید

خرید چرخ خیاطی دست دوم در مقایسه با خرید یک چرخ خیاطی جدید می تواند صرفه جویی در هزینه به همراه داشته باشد اما قبل از خرید چرخ خیاطی دست دوم باید مطمئن شوید که نیازی به تعمیرات زیادی ندارد. اگر چرخ خیاطی دست دوم به درستی کار نکند، هزینه های تعمیر آن می تواند صرفه­ جویی که از خرید آن کرده بودید را از بین ببرد.

2- انواع مختلف خیاطی

نوع دوختی که قصد انجام آن را دارید، بر انتخاب نوع چرخ خیاطی دست دومی که می تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد، تأثیر می گذارد. اگر در خیاطی تازه کار هستید و می خواهید چرخی برای یادگیری داشته باشید، به ماشین های قدیمی ساخته شده از فلز با قطعات داخلی فلزی نگاه کنید، مانند چرخ خیاطی قدیمی سینگر. چرخ خیاطی های فلزی معمولاً در برابر  استفاده های نامناسبی که یک خیاط جدید انجام می دهد بهتر مقاومت می کنند. اگر قصد دارید خیاطی های پیشرفته یا تولید لباس در سطح طراحان را انجام دهید، ماشین های جدیدتر معمولاً عملکرد بهتری را انجام می دهند اما آنها از پلاستیک ساخته شده اند و دارای قطعات داخلی پلاستیکی هستند که به راحتی می شکنند.

3- زنگ زدگی را چک کنید

چرخ خیاطی یک ابزار دقیق خانگی است. چیزی که به نظر می رسد فقط مقدار کمی زنگ زدگی باشد می تواند برای آسیب زیادی به چرخ خیاطی دست دوم کافی باشد. خوردگی حتی می تواند باعث شود چرخ خیاطی به طور کامل غیر قابل استفاده شود. مگر اینکه به دنبال یک دستگاه قدیمی با ارزش به عنوان عتیقه باشید! اگر زنگ زدگی روی دستگاه مشاهده کردید، خرید خود را لغو کنید. اگر دستگاهی خریداری می‌کنید که کمی زنگ زده است، ناحیه زنگ‌زده را با روغن ضد زنگ بپوشانید و بگذارید قبل از استفاده از دستگاه خیس بخورد تا از آسیب دیدن آن با فشار کار کردن در حالی که زنگ زده است، جلوگیری کنید.

4- چرخ تعادل را بچرخانید

چرخ تعادل، قطعه ای بر روی چرخ خیاطی است که هنگام کار چرخ خیاطی می چرخد. برای بازرسی اولیه دستگاه، لازم نیست سریع بچرخد، نخ سوزن را باز کنید. چرخ تعادل را به سمت جلوی دستگاه به آرامی با دست بچرخانید. این به شما امکان می دهد ببینید که آیا سوزن به درستی بالا و پایین می رود یا خیر. باید نرم بچرخد و گیر نکند. اهرم پای پرس را بالا بیاورید و زیر پای پرس را تماشا کنید تا مطمئن شوید گیره های تغذیه به درستی حرکت می کنند. در نهایت، پوشش روی ماسوره را باز کنید و مراقب باشید که آیا بدنه اطراف ماسوره در حال چرخش است یا خیر.

ویژگی های اضافی برای در نظر گرفتن

در حالی که مدل‌های فلزی قدیمی‌تر معمولاً یک یا دو دوخت مختلف، یک دوخت مستقیم و یک دوخت زیگزاگ انجام می دهند، ماشین‌های خیاطی پلاستیکی جدیدتر ممکن است انواع مختلفی از دوختها مانند طرح‌های گلدوزی و دوخت کش را انجام دهند. ماشین‌های جدیدتر که انواع مختلفی از دوخت را انجام می دهند، پتانسیل خوبی را برای طراحی فراهم می‌کنند، اما این به قیمت دستگاهی است که عمر طولانی ندارد.

آن را از نظر قطعات و پیچ های گمشده بررسی کنید

پیدا کردن قطعات برای چرخ خیاطی های مستعمل، به خصوص ماشین های قدیمی تر، دشوار است و همه چیز باید کاملاً با هم هماهنگ شود تا یک ماشین به درستی کار کند. ماشینی را که در نظر می گیرید با دقت نگاه کنید تا ببینید آیا تمام قطعات روی آن هستند یا خیر. سوراخ‌های خالی پیچ را بررسی کنید و محفظه ماسوره را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز آنجاست. اگر مطمئن نیستید که یک جعبه ماسوره چگونه باید به نظر برسد، قبل از خرید یک ماشین دست دوم، تصویری از جعبه جعبه چرخ خیاطی را به صورت آنلاین بیاورید تا متوجه شوید که آیا درست به نظر می رسد یا خیر.