عناصر اساسی طراحی لباس

1400/09/28 طراحی لباس
3812
عناصر اساسی طراحی لباس

عناصر اساسی طراحی لباس

اگر همیشه می‌خواستید به طراحی لباس بپردازید اما فکر می‌کردید مهارت یا استعداد لازم را ندارید، باید به شما بگوییم: شما می توانید آن را انجام دهید!

عناصر طراحی

جزئیات طراحی که برای متمایز کردن سبک خود استفاده می کنید عبارتند از:

شکل گردن و یا یقه

طول، شکل و پر بودن آستین ها (با یا بدون سرآستین)

شکل، طول و پر بودن یک دامن

طول، شکل و پر بودن یک تاپ یا بلوز.

انواع آستین:

انواع یقه:

با ترکیب این عناصر به روش "میکس و هماهنگ"، تنوع بی پایانی از سبک ها را ایجاد خواهید کرد - یقه شالی را با آستین های کوتاه یا آستین های زنگوله ای و تاپ یقه V را امتحان کنید. اینها تغییرات ساده روی یک بلوز یا تاپ ساده هستند!

 

دارت و درزهای شکل دهنده نیز می توانند به عنوان عناصر طراحی مورد استفاده قرار گیرند. جزییات طراحی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند تا شکل و تناسب لباس را به وجود آورند. چین‌ها، پری و حرکت را می‌افزایند. با "اختلاط و تطبیق" عناصر مختلف طراحی، می توانید به مجموعه ای تقریبا بی پایان از سبک ها دست پیدا کنید.  

https://www.clothingpatterns101.com/images/basic-dress.jpgسهولت این است که مقدار پارچه اضافی مجاز برای حرکت و یا حالت دادن به لباس باشد.  سهولت در پوشیدن حداقل فضای مورد نیاز برای راحتی و حرکت بدن است که معمولاً 1 تا 1 ½ اینچ بیشتر از اندازه گیری بدن است. سهولت استایل (سهولت طراحی) سهولت اضافی اضافه شده برای دستیابی به استایل دلخواه است (مانند دامن کامل یا آستین کامل).

حتی ابتدایی ترین لباس ها نیز بسته به جزئیات سبکی که انتخاب می کنید، می تواند ظاهر متفاوتی داشته باشد. برای مثال، هر دو لباس سمت چپ شبح یکسانی دارند - سبک‌های ساده و متناسب با خط کمر طبیعی. اما  رنگ‌ها، چاپ‌ها و موقعیت متفاوت دارت‌های نیم تنه، دارت کناری در مقابل دارت گردن، به ایجاد دو ظاهر کاملاً متفاوت کمک می‌کند. یکی آستین دارد، یکی بدون آستین با اتصال کنتراست. می‌توانید برای ظاهر جدید دیگری آستین‌ها را روی هر لباس اضافه یا حذف کنید. اضافه کردن مدل های مختلف دامن، آستین و یا حلقه به شما تنوع بی پایانی از مد می دهد. بدن را به مجموعه‌ای از تاپ و بلوز کوتاه کنید و با دامن یا شلوار ست کنید.

عناصر ساده، که در ترکیب‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند، چیزی است که طراحی لباس به آن می‌پردازد. برای یافتن الهام از طرح های خود، به گذشته، فرهنگ های دیگر یا فقط به آخرین مجلات مد نگاه کنید.

مستقیماً از یک طراح دیگر کپی نکنید، به خصوص اگر قصد دارید آثار خود را بفروشید اما روی جزئیاتی که دوست دارید تمرکز کنید و آن را در طراحی خود بگنجانید. این می تواند چیزی به سادگی شکل یقه، روکش نیم تنه، گشاد شدن دامن یا هر چیزی که توجه شما را جلب کند باشد. (حتماً توجه دیگران را نیز جلب می کند!).

خیلیها عاشق لباس های تاریخی هستند اما پیروی کامل از آن لباسها لزومی ندارد. شما می توانید آستین و یقه یا شکل دامن را خودتان طراحی کنید. خیلی ها  لباس‌های قومیتی را دوست دارند  اما باز هم می‌ توانید دوخت یا سایر جزئیات تزئینی را  به راحتی در آنها بگنجانید.

به عنوان مثال، این یک لباس 2 تکه تاریخی است که می توانید یقه گشاد و آستین های مخروطی آن را دوست داشته باشید اما مخصوصاً چین های سمت چپ و کمربند کم آویز را هم دوست داشته باشید.

این یک کورتا است که یک تن پوش سنتی مردانه هند است. یقه ایستاده و آستین پیراهن معمولی دارد، اما چین‌های کناری را هم دارد که دوست دارم و لبه‌های نامتقارن آن بسیار مدرن است. با استفاده از دو سبک بالا، 2 تونیک مختلف با استفاده از عناصر هر دو سبک را می توانیم یجاد کنیم. مورد سمت چپ بیشتر به کورتای مردانه اشاره دارد، اما دارای یقه زنانه تر و آستین های مخروطی است که از لباس قدیمی گرفته شده است. مورد سمت راست، تونیک با لبه نامتقارن کوتاه شده است. این امر مستلزم بالا بردن کمربند تا بالای باسن نیز هست.

هیچ یک از تونیک هایی طراحی شده اند کپی نیستند اما هر دو عناصری از اصل تاریخی و قومی را حفظ کرده اند.

چه طور باید شروع کرد

بنابراین، چگونه می توانید طراحی لباس را شروع کنید؟ 

فقط شروع به طراحی کنید! مجلات را مرور کنید، وقتی می‌بینید یک فرد مشهور چیزی که دوست دارید می‌پوشد، طرحی سریع بسازید، یا در حین تماشای یک برنامه تلویزیونی یا فیلم، جزئیاتی را یادداشت کنید. سپس شروع به قرار دادن این جزئیات در یک لباس کنید! آزمون و خطاهای زیادی وجود خواهد داشت، برخی از عناصر طراحی به خوبی با هم کار می کنند، برخی نه. سعی نکنید تمام جزئیات مورد علاقه خود را در یک لباس قرار دهید. این کار طاقت فرسا است و تمرکز خود را از دست خواهید داد.

اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که طرح، طرح، طرح را انجام دهید، به آزمایش ترکیبات مختلف ادامه دهید تا زمانی که آنچه را که واقعاً دوست دارید پیدا کنید.