طراحی رابط کاربری و ارزیابی تجربه کاربری UI / UX- یکشنبه سه شنبه 20-16

کامپیوتر | طراحی وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ | طراحی رابط کاربری و ارزیابی تجربه کاربری
مدت دوره:
45 ساعت
تعداد جلسات:
11 جلسه
روزهای برگزاری:
یکشنبه - سه شنبه
زمان برگزاری:
16:00 الی 20:00
مهلت ثبت نام: 1403/09/18 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع: 1403/09/18
تاریخ پایان: 1403/10/25
قیمت دوره: 4,780,000 تومان

  

  1. اهداف برگزاري دوره/ كارگاه:

برخی اهداف برگزاری دوره به شرح زیر است:

  • آشنایی دانشجویان با مفاهیم و اصول پایه UI و UX
  • یادگیری انجام تحقیقات کاربری و ایجاد پرسونای کاربر
  • توانایی برنامه­ریزی و ایجاد معماری اطلاعات
  • تسلط بر طراحی وایرفریم و ساخت پروتوتایپ
  • کسب مهارت­های لازم طراحی بصری به منظور ایجاد یک رابط کاربری جذاب و کاربردی
  • یادگیری اصول طراحی واکنش­گرا و دسترس­پذیر
  • یادگیری تکنیک­های آزمون کاربردپذیری و تحلیل داده­های کاربری
  • کسب مهارت­های همکاری تیمی در طرحی UI/UX
  • ایجاد یک پورتفولیوی حرفه­ای برای ورود به بازار کار
  1. سابقه برگزاري دوره در داخل يا خارج از كشور:

در دهه 2000 میلادی، با گسترش اینترنت و ورود شرکت­های بزرگ دیجیتال، مانند گوگل و اپل، توجه به تجربه کاربری افزایش یافت و این مجموعه­ها نیاز به متخصصان UI/UX پیدا کردند؛ در نتیجه دانشگاه­ها و مراکز معتبر جهانی مانند MIT، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا به آموزش اصول UI/UX و رشته­های مرتبط با آن پرداختند.

دوره­های UI/UX در ایران، از اوایل دهه 1390 به طور جدی شروع به رشد کردند؛ با افزایش تقاضا برای طراحی رابط کاربری و ارزیابی تجربه کاربری، موسسات و آکادمی­های مختلف این دوره­ها را به دوره­های آموزشی خود اضافه کردند. پیش از این، طراحی و توسعه بیشتر بر جنبه­های فنی (کدنویسی و توسعه نرم­افزار) متمرکز بود و توجه بسیار کمی به طراحی تجربه کاربری می­شد.

 

  1. توانايي‌هاي مورد انتظار فراگيران در پايان دوره/ كارگاه:

پس از گذراندن دوره UI/UX از دانش­پذیران انتظار می­رود توانایی درک عمیقی از مفاهیم UI/UX به دست آورند و بتوانند تفاوت­ها و نقش هرکدام را در بهبود تجربه کاربری توضیح دهند. دانش­پذیر با مهارت کسب شده در زمینه تحقیقات کاربری و ایجاد پرسونا، نیازها و انگیزیه­های کاربران را شناسایی کرده و از آن برای طراحی­های کارآمد استفاده می­کند. همچنین با تسلط بر معماری اطلاعات، ساختار محتوای دیجیتال را به گونه­ای طراحی می­کند که کاربران به راحتی بتوانند به بخش­های مختلف یک محصول نرم­افزاری دسترسی پیدا کنند. این دوره، مهارت طراحی وایرفریم و پروتوتایپ­سازی را نیز به دانش­پذیر می­آموزد تا بتواند طرح­های تعاملی ایجاد کرده و از کاربران بازخورد بگیرد. ضمن آشنایی با اصول طراحی بصری مانند تئوری رنگ­ها و تایپوگرافی، دانش­پذیر در انتهای دوره می­تواند رابط­های کاربری جذاب و هماهنگی را طراحی کند.

 

  1. زمينه‌هاي اشتغال زايي دوره/ كارگاه:

پس از پایان دوره میتوان به عنوان طراح رابط کاربری در شرکت­های مختلف نرم­افزاری مشغول به کار شد

مقدمه

وتوتایپ­سازی و طراحی تعاملات
اصول طراحی رابط کاربری

طراحی واکنش­گرا

تحقیقات و ساخت پرسونای کاربر

فرآیند تفکر، طراحی و ایده­پردازی

مبانی طراحی وایرفریم

ساخت پورتفولیو

معماری اطلاعات

دسترسی­پذیری

مدیریت پروژه و همکاری تیمی

کاربردپذیری

 

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.