عضویت اساتید و دانشجویان در شبکه اجتماعی لینکدین

مرکز رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | عضویت اساتید و دانشجویان در شبکه اجتماعی لینکدین
مدت دوره:
1.00 ساعت
تعداد جلسات:
0 جلسه

تاریخ پایان ثبت نام: 1403/12/30 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع کلاس: 1402/12/23
تاریخ پایان کلاس: 1403/12/30
قیمت دوره: 120,000 تومان

شواهد موجود نشان می‌دهد که مقالات منتشر شده توسط اساتید و دانشجویان کشورهایی مانند ایران، علی‌رغم شایستگی، از میزان استناد بسیار کمتری در مقایسه با مقالات کشورهای پیشرفته‌تر، برخوردار هستند. تجربه نشان داده است که افزایش دیده شدن مقالات به افزایش خوانده شدن و افزایش استناد گرفتن می‌انجامد، یادگیری روش‌های رویت‌ پذیری (Visibility) مقالات منتشر شده می‌تواند امری ضروری باشد. روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که مهمترین آنها شامل:

  1. مدیریت اکانت در آنلاین رزومه ها مانند گوگل اسکالر (Google Scholar)، ارکید (ORCID) و پابلونز  (Publons)
  2. ارائه مقالات در ریپازیتوری هایی مانند: زنودو (Zenodo)، فیگشیر (Figshare) و بی‌پرس  (Bepress)
  3. فعال بودن در شبکه های اجتماعی علمی مانند: ریسرچ گیت (ResearchGate)، آکادمیا (Academia) و لینکدین  (LinkedIn)

هدف از این دوره آموزشی، ارائه یکی از این راه کارها با عنوان "نحوه عضویت اساتید و دانشجویان در شبکه اجتماعی لینکدین" به منظور افزایش میزان دیده شدن مقالات منتشر شده و ارتباط جهانی با افرادی که زمینه کاری مشابهی با هم دارند می باشد.

پیش نیاز:

این دوره پیش نیاز ندارد اما پیشنهاد می‌گردد دوره افزایش رویت پذیری و اثرگذاری تحقیقات آقای دکتر آل ابراهیم را قبلا مشاهده کرده باشید.

دوره ویژه چه کسانی است؟

دانشجویان و اساتیدی که تمایل دارند تا کارهای تحقیقاتی خود را با مخاطبین اصلی خود به اشتراک بگذارند.

مدرس دوره:

راحیل گلفام دانشجوی دکتری زیست شناسی دانشگاه الزهرا (س) و دارای تجربه تدریس کارگاه ویژه اساتید و دانشجویان در سطح دانشگاهی و کشوری در زمینه "شبکه اجتماعی لینکدین" می باشد. ایشان منتخب فعالین شاخه رویت پذیری در پروژه تراز "بیست و یکمین دوره بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری" و فعالین در حوزه علم سنجی و پروژه تراز به نمایندگی از تیم تراز در "بیست و دومین دوره بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری" دانشگاه الزهرا (س) می باشد.

  • معرفی شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn)
  • نحوه ایجاد اکانت لینکدین
  • تکمیل پروفایل و نحوه بارگذاری لینک مقالات منتشر شده
  • یافتن کانکشن­ های (Connections) مرتبط
  • آماده کردن مقالات برای انتشار عمومی و ساخت کلیپ از مقاله
  • آشنایی با نحوه پست گذاری

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.