آمادگی آزمون CAE-(آنلاین)-ترم چهار

زبان های خارجی | دوره های آمادگی آزمون های بین المللی | CAE
مدت دوره:
40 ساعت
تعداد جلسات:
10 جلسه
روزهای برگزاری:
جمعه
زمان برگزاری:
10:00 الی 14:00
مهلت ثبت نام: 1402/04/16 - 18:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

ظرفیت باقیمانده: 7
تاریخ شروع: 1402/04/16
تاریخ پایان: 1402/06/17
قیمت دوره: 1,150,000 تومان

CAE:Certificate In Advanced English

آزمون CAE چیست؟
CAE مخفف Certificate In Advanced English می باشد که به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های دانشگاه کمبریج انگلستان است.این آزمون سطح علمی زبان آموزان را در سطح پیشرفته مورد ارزیابی قرار می دهد.

سالانه بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان در آزمون های بین المللی زبان کمبریج شرکت می کنند و گواهینامه های صادر شده از طرف این دانشگاه توسط تعداد زیادی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی به رسمیت شناخته می شود.به عنوان مثال اداره مهاجرت استرالیا از سال 2015 مدرک CAE را برای تمام ویزاها قبول می کند.

محتویات آزمون CAE چگونه است؟

این آزمون 5 ساعت طول می کشد و شامل 5 بخش است : گفت و شنود-درک مطلب-نگارش و کاربرد زبان.

کسب نمره قبولی در این آزمون به صورت Pass(A,B,C) و نمره های (D,E,U) fail  می باشد.همه مهارت ها در این آزمون به یک میزان اهمیت دارند و نمره کل برآیند هر چهار مهارت می باشد.

معمولا CAE معادل نمره 7 الی 8 آیلتس و 110 الی 120 تافل  می باشد .

از نکات جالب این آزمون می توان گفت که مدرک آن دارای تاریخ انقضا نمی باشد و اساسا اعتبار تمامی گواهینامه های صادر شده از دانشگاه کمبریج بدون محدودیت بازه زمانی است.

دوره CAE در مرکز زبان های خارجی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از سالهای گذشته توسط تیم اساتید مجرب و با تجربه این حوزه ارائه می شده است و از لحاظ ساختاری و زمان بندی شامل 4 ترم 40 ساعته می باشد.
هر ترم در یک فصل سال و به مدت ده هفته برگزار می گردد.

Unit 10 Objectives:

  • Reading: Details on “Part 2” texts and how to answer “gapped text” questions

 

  • Vocabulary: A list of expressions with “business” and words connected with “shopping”, plus an overview on “easily confused words”

 

  • Grammar: Details on “mixed conditionals and wishes”. Students will understand the tense changes that are required.

 

  • Listening: An overview on “Part 3” tasks and how to answer “multiple choice” questions

 

  • Speaking: A guideline on how to tackle with “Part 3 and 4” of the speaking session in which students learn to discuss issues in pairs.

 

  • Use of English: An emphasis on “Part 3” about “word formation” and how to answer questions of these sorts. Students will learn to choose the correct part of speech based on the part of the sentence that is left blank.

 

  • Writing: A general overview on “Part 2” and how to write “a report”

 

Unit 11 Objectives:

  • Reading: Details on “Part 1” texts and how to answer “themed text” questions. Students will get familiar with “option elimination processes”.

 

  • Vocabulary: A list of terms related to “art and entertainment” and a general overview on “three-part phrasal verbs”.

 

  • Grammar: A review of “comparative and superlative adjectives”. Students will get familiar with intensifiers that go with these forms of adjectives.

 

  • Listening: Expansion on “Part 2” tasks and how to answer “sentence completion” questions. Students will learn more about parallel expressions.

 

  • Speaking: A review on how to tackle with “Part 2” of the speaking session. Students will learn to manage their speaking with regards to questions.

 

  • Use of English: An emphasis on “Part 2” about “open cloze”. Students will also get familiar with more “key word transformations”.

 

  • Writing: A general overview on “Part 2” and how to write “a review”

 

 

 

 

 

Unit 12 Objectives:

  • Reading: A general overview on “Part 4” texts and how to answer “multiple matching” questions. Students will work on choosing the best key words and thinking about the possible parallel expressions.

 

  • Vocabulary: A list of expressions with “earth, world, and ground”. Students will also learn some adverbs and their meanings.

 

  • Grammar: An overview on “emphasis” in English. Students will learn how to apply “inversion” and “cleft sentences” to put emphasis on their sentences.

 

  • Listening: A general overview on “Part 4” tasks and how to answer “multiple matching” questions

 

  • Speaking: Details on how to tackle with “Part 3” of the speaking session in which students are required to discuss issues in pairs

 

  • Use of English: An emphasis on “Part 1” about “multiple-choice cloze” questions. Students will also practice answering “gapped sentences” to increase their guessing abilities.

 

  • Writing: A review on “Part 1” and how to write “a proposal”

 

 

TERM

BOOK

LEVEL

ABBR.

4 CAE Result: Units 10-12 Cambridge English: Advanced 4 CAE 4

3

CAE Result: Units 7-9 Cambridge English: Advanced 3 CAE 3

2

CAE Result: Units 4-6 Cambridge English: Advanced 2 CAE 2

1

CAE Result: Units 1-3 Cambridge English: Advanced 1 CAE 1
  1. مصطفی افتخاری: دوره بسیار خوبی است با استاد بسیار توانمند و با حوصله و قوی. فقط کاش میشد حضوری باشه. چون در کلاس آنلاین توان مشارکت در کلاس دانشجویان کاهش پیدا میکند و ...