گزارش نویسی و نظارت مهندسین معمار (ویژه مهندسین رشته معماری)

آموزش تخصصی | نظام مهندسی | دوره های تخصصی حرفه ای غیر اجباری
مدت دوره:
16 ساعت
تعداد جلسات:
2 جلسه
روزهای برگزاری:
سه شنبه - چهارشنبه
زمان برگزاری:
13:00 الی 20:00
مهلت ثبت نام: 1402/03/23 - 23:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

تاریخ شروع: 1402/03/23
تاریخ پایان: 1402/03/24
قیمت دوره: 700,000 تومان

نامه نگاری اداری و نوشتن متون حقوقی از مهارت های مهمی است که به آن پرداخته نمی شود. یکی از حساس ترین متون حقوقی، گزارشات نظارت ساختمان است. تنها ابزار قانونی مهندس ناظر ساختمان برای اینکه بتواند، وظیفه اش را انجام دهد، گزارشاتی است که به شهرداری ارسال میکند.

در واقع تنها ابزاری که مهندس ناظر ساختمان در ساخت و ساز شهری با استناد به آن می توانند ثابت کنند که به وظایف قانونی خود عمل کرده اند، خروجی های ایشان یا مکاتباتشان می باشد. مکاتباتِ مهندسینِ ناظر، شامل دستور کارها، گزارشات مرحله ای و نامه هایی است که در دوره نظارت خود از شروع به کار تا پایانکار به مراجع ذیصلاح اشخاص حقوقی و حقیقی ابلاع می نماید

بر اساس قوانین حاکم در حوزه ساخت و ساز شهری ، وظیفه مهندس ناظر ، گزارش دادنِ انطباق یا عدم انطباق عملیات اجرایی ساختمان با نقشه های مصوب و نیز پروانه ساخت می باشد .  شاید فکرکنید انجام این وظیفه ، کاری ساده و آسان بوده و مهندس ناظر ، عملاً کاری را انجام نمی دهد . مهندسین ناظر بسیاری بدلیل عدم رعایت اصول گزارش نویسی، مجبور به پرداخت مبالغ زیادی به عنوان دیه و یا جریمه نقدی شده اند.

اگر مهندسان  ناظر گزارشات خود را در موعد و در زمان مفید و موثر؛ به مرجع صدور پروانه و مراجع ذیربط بدهند در شورای انتظامی و دادگاه هیچ محکومیتی نمی گیرند و کاملاً ایمن خواهند بود.

  1. آشنایی با کارتابل الکترونیک مهندسین ناظر
  2. آشنایی با نحوه ی پذیرش یا عدم پذیرش نظارت یک پروژه
  3. آشنایی با نحوه ی گزارش نویسی و شرح وظایف مهندس ناظر معمار
  4. آشنایی با جزئیات و راهکارهای نظارت یک ساختمان
  5. آشنایی با تبعات قانونی سهل انگاری در نظارت
  6. آشنایی با نحوه ی صدور گزارش پایان عملیات ساختمانی برای صدور پایان کار

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.