آموزش مراقبت از سالمند کد 8 (حضوری و آنلاین) *

آموزش تخصصی | علوم پزشکی و پیراپزشکی | آموزش مراقبت از سالمند
مدت دوره:
50 ساعت
تعداد جلسات:
10 جلسه
روزهای برگزاری:
پنج شنبه
زمان برگزاری:
14:00 الی 19:00
مهلت ثبت نام: 1402/04/16 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

تاریخ شروع: 1402/04/15
تاریخ پایان: 1402/06/09
قیمت دوره: 1,600,000 تومان

سازمان جهاد دانشگاهی تهران- بهترین، جامع ترین و علمی‌ترین مرکز برگزار کننده دوره مراقبت از سالمند در ایران

ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه (( بین المللی ))

درباره دوره مراقبت از سالمند:

سالمندی دروان پختگی، ورزیدگی و زمان احساس بی نیازی است. از این رو می تواند به عنوان مرحله‌ای موثر و گرانقدر در زندگی به حساب آید. گاه تحت شرایط خاص به این دوران آسیب وارد شده و انسان را از یک فرد هدایت كننده به یك فرد وابسته تبدیل می كند. از این رو ارتقا کیفیت زندگی سالمندان و حفظ استقلال آنها، ارائه مراقبت‌های اولیه، در دسترس قرار دادن امكانات بهداشتی و پیش گیری از بروز حوادث و بیماری، افزایش رفاه اجتماعی و برقراری ارتباط آنها با خانواده و جامعه ... از جمله اموری است كه هر یك از ما خود را موظف به انجام آن می‌دانیم. از این رو درك مشكلات و مسائل مرتبط با سالمندان و آموزش دیدن عموم مردم، خصوصاً افرادی كه به عنوان مراقب، از یک سالمند نگهداری می‌کنند لازم و ضروری می‌باشد.

باعنایت به افزایش بالای سن کثیری از جمعیت کشور و رشد روزافزون افراد مسن و ورود به سن کهولت درآینده نه چندان دور، مراقبت ازسالمند وسالمندیاری به یکی ازچالش ها و اولویت‌های حوزه اصلی سلامت تبدیل خواهد شد. لذا مراقبت از سالمند به قدری مهم است که امروزه در کشور یک رشته دانشگاهی جدید تحت عنوان مراقبت سلامت برای حمایت از سالمندان، ایجاد شده است. خدمات مراقبت از سالمندان شامل تمام موارد پرستاری از سالمندان(( بجز خدمات پزشکی که منحصرا توسط پرستار انجام خواهد شد)) می باشد. در این مدل مراقب سالمند میتواند یک بهیار یا پرستار با تجربه باشد و عملیات تزریق دارو را هم انجام دهد. دراین راستا یکی ازویژگی‌های بارز و برجسته هرسالمندیاراین نکته می‌باشد که در انتخاب مراقب سالمند(سالمندیار) این کار را از روی اجبار انتخاب نکرده باشد و به این کار با علاقه و میل درونی نگاه کند. اگر مراقب سالمند روحیه ی خوب و نگرش مثبت نسبت به این موضوع نداشته باشد افسرده خواهد شد و این افسردگی را به سالمند انتقال می دهد و باعث رنجش او نیز می شود. مراقب سالمند باید اصول مراقبت را از پیش فرا گرفته باشد تا بتواند بدخلقی‌ها و بی‌خوابی‌ها و سایرشرایط سالمند را تحمل کند و با کلامی دلنشین وعلاقه وافر حرفه خود درپذیرش شرایط توسط سالمند باشد.

هدف:

آشنایی و توانمند سازی فراگیران با روشهای مراقبت از سالمند

توانایی های فراگیران در پایان دوره:

شیوه برقرای ارتباط صحیح با سالمند را تشخیص دهد.

دشواری های عاطفی سالمند را شناسایی كند.

اجزای دستگاهای بدن انسان و عملکرد هر یك راشرح دهد.

شیوه آمادگی جسمانی ورزش و تمرینات بدنی مناسب دوران سالمندی را بیان كند.

بیماریها و آسیب های دوران سالمندی را شناسایی كند.

مراقبت های بهداشتی دوران سالمند را شرح دهد.

  • اخلاق حرفه ای
  • کلیات سالمندی
  • بررسی دستگاه های بدن
  • بیماری ها و آسیب های دوران سالمندی
  • مراقبت های بهداشتی
  • اورژانس سالمندی
  • آمادگی جسمانی، ورزش و تمرینات بدنی
  • تغذیه و رژیم غذایی
  1. امید اسدی: باسلام وتشکر از کل کارمندان مجموعه جا داره از استاد گرامی وارزشمند آقاي احسان بیات کمال سپاس گزاری وتشکر را داشته باشم ایشان در کلاسهای سالمند یاری فوقالعاده توضیحات را شیوا و قابل فهم توضیح می دهند و خیلی مسلط وبا آرامش خواصی درسهارا باز می‌کنند که هد شنوندای متوجه مطالب می‌شود از ایشان بابت زحماتشان کمال تشکر را دارم


لیست کلاس های دسته بندی آموزش مراقبت از سالمند
آموزش مراقبت از سالمند کد 16(حضوری و آنلاین)
احسان بیات
شروع دوره:
1403/02/13
روزهای برگزاری:
پنج شنبه
ساعات جلسات:
14:00 الی 20:00
هزینه شرکت در دوره:‌ 2,300,000 تومان