کلاسهای هوش مصنوعی در جهاد دانشگاهی تهران

1403/05/30 آموزشی
201
الگوریتم هوش مصنوعی چیست؟

در علوم کامپیوتر و ریاضیات به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های محاسباتی و عملیاتی به منظور رسیدن به هدفی خاص، الگوریتم گفته می‌شود. اگر بخواهیم این تعریف را در حیطه هوش مصنوعی به کار ببریم، می‌توانیم بگوییم که الگوریتم هوش مصنوعی فرآیندی است که برای کامپیوتر مشخص می‌کند چگونه عملیاتی خاص را به‌طور خودکار یاد بگیرد. به بیان دیگر می‌توان گفت هوش مصنوعی شامل مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها است و فرآیند یادگیری آن‌ها بسیار پیچیده‌تر از فرآیند یادگیری انسان است.

الگوریتم‌هایی که توسط انسان نوشته می‌شوند و جزء الگوریتم های هوش مصنوعی نیستند، برای حل مسائل ساده به کار می‌روند. برنامه نویس مراحل مختلف عملیاتی یک الگوریتم را از ابتدا تا انتها با مجموعه‌ای از دستورات تعریف می‌کند. این نوع الگوریتم‌ها، معمولاً داده‌های مشخص و ساده‌ای را دریافت می‌کنند و پس از اعمال یک سری محاسبات از پیش تعریف شده توسط برنامه نویس، خروجی را تولید می‌کنند. به عبارتی، این نوع الگوریتم‌ها، مسئله را یاد نمی‌گیرند و فقط با دریافت داده‌های ورودی، بر اساس یک سری قواعد از پیش تعریف شده، مقدار خروجی را محاسبه می‌کنند.

الگوریتم های هوش مصنوعی در مقایسه با الگوریتم‌های معمولی، پیچیده‌تر هستند و روال یادگیری آن‌ها به‌طور خودکار انجام می‌شود. الگوریتم هوش مصنوعی بر اساس آزمون و خطا، مسئله خاصی را یاد می‌گیرد و عملکرد خود را برای حل مسئله به‌طور خودکار بهتر می‌کند. به بیان دقیق‌تر می‌توان گفت برنامه نویس در یادگیری الگوریتم های هوش مصنوعی نقشی ندارد و این الگوریتم‌ها قادر هستند داده‌های ورودی متنوعی را دریافت کنند و با انجام یک سری عملیات محاسباتی پیچیده، درباره خروجی تصمیم بگیرند.
مرکز کامپیوتر جهاد دانشگاهی تهران
لینک ثبت نام دوره های هـوش مصنوعـــی 

 پس از ارائه پروژه عملی در پایان دوره، گواهینامه معتبر و قابل ترجمه جهاد دانشگاهی تهران به فراگیران گرامی ارائه می گردد.

مشاوره رایگان : 84651230_02184650 ☎️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کانال تلگرام: 🆔 @jtitnews
اینستاگرام: https://www.instagram.com/jtit.ir🌐